Başkan Nazım Culha'dan İGC'ye Ziyaret!

01 Aralık 2016 Perşembe 12:29
Bu haber 1163 kez okundu

Arsuz Belediye Başkanı Nazım Culha, İskenderun Gazeteciler Cemiyeti’ne gerçekleştirdiği hayırlı olsun ziyaretinde önemli bir konuya dikkat çekti.

Başkan Nazım Culha'dan İGC'ye Ziyaret!

‘Hizmetlerimiz ihtiyaçlar ve öncelikler temelinde hayata geçiyor’

Arsuz Belediye Başkanı Nazım Culha, başkan yardımcıları Sedat Deveci ve Ali Yavuz, belediye meclis üyeleri ile birlikte İskenderun Gazeteciler Cemiyeti’ni ziyaret ederek, Veysel Cıncık başkanlığındaki yeni yönetimi tebrik etti. Belediye hizmetlerinin halka ulaşmasında köprü görevi üstlenen basın mensuplarını önemsediğini söyleyen Başkan Nazım Culha, kabulden dolayı İGC Başkanı Veysel Cıncık ile göreve başladığı günden beri desteklerini hep yanında hissettiği basın mensuplarına teşekkür etti.

Adana’daki yangın faciasında hayatını kaydeden çocuklara Allah’tan rahmet, ailelerine sabır ve başsağlığı dileyerek konuşmasına başlayan Başkan Nazım Culha, giderek artan şehit cenazeleri, terör olayları, güvenlik ve huzur problemi gibi nedenlerden dolayı ülkenin içerisinde bulunduğu süreçte daha çok birlik, beraberlik ve dayanışma içerisinde olunması gerektiğine vurgu yaptı.

‘Basın mensuplarına teşekkür’

Başarılı çalışmaların temelinde basının büyük katkısı olduğunu ifade eden Başkan Nazım Culha, “Biz İGC’yi evimiz gibi görüyoruz. Gerek basındaki arkadaşlarımızla olan dostluğumuz, gerekse geçmişten gelen ilişkilerimiz bir aile gibi olmamızı sağlıyor. Bizim kendi icraatlarımızın duyurulması ve tanıtılması açısından tüm basın mensubu arkadaşlarımızın ciddi katkıları olduğuna inanıyorum. Arsuz’un gerek yeni bir ilçe olması, gerek sınırlarlarının çok geniş olması ve gerekse de dağınık yerleşim yerine sahip olması konusunda gerekli tespitlerimizi yaptık ve bu eksikliklerin giderilmesi konusunda gerekli hizmetlerin altyapı çalışmalarını oluşturduk ve bu hizmetlerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz. Coğrafyamız çok geniş olduğu için bizim her noktada yaptığımız çalışmayı ilçe sakinlerinin görmesi mümkün değil. Ama sizin aracılığınızla yaptığımız tüm çalışmalar halkımıza yansıyor” dedi.

‘Önceliğimiz, halkın talepleridir’

Arsuz Belediyesi olarak hizmet yapımında kesinlikle ihtiyaç temelinde bir strateji ve program belirlediklerinin altını çizen Arsuz Belediye Başkanı Nazım Culha, “Arsuz’da baktığınız zaman tören alanının yapılacağı bir yer yok. Biz bunu tespit ettik ve şuan da bir kent meydanı yapıyoruz. Biz halen meclis toplantılarımızı kiralık olarak aldığımız binanın bodrum katında yapıyoruz. Buradan yola çıkarak, halkımızın talep ve ihtiyaçlarını, belediyemizden ve meclisimizden daha öncelikli görerek, sosyal tesisi niteliğinde bir nikâh salonu ihalesini yaptık. Dolayısı ile vatandaşımız denize sıfır bir yerde bu mutlu günlerini kutlayabilecekler. Bir tiyatro etkinliği, bir edebiyat söyleşisi yapılacak yerimiz yok. Buradan da yola çıkarak cep kültür merkezi niteliğinde bir proje ve ihale hazırlığımız var. Arsuz deniz kenti olmasına rağmen insanlar, denizin kenarından geçemiyordu. Şuan da insanlarımız 2,5 km. uzunluğunda bir sahil şeridine sahip oldular. Aynı şekilde Karaağaç Mahallemiz’de iki tane sosyal tesis yapımı devam ediyor ve onların uzantısı olacak olan bir sahil yürüyüş yolu ihaleye çıktı. Bugün Türkiye’ye mal olmuş futbolcularımızın yetiştiği sahanın bozuk olması nedeniyle, futbolcularımız evlerinde oynamaları gereken maçları deplasmanda oynuyorlardı. Buradan yola çıkarak Karaağaç Sahamızı suni çim saha yapmak için çalışmalarımız başlayacak, ihalesi gerçekleşti. Karaağaç semt pazarımız bitti. Arsuz semt pazarımız bitmek üzere. Nardüzü’nde bir kent meydanı projemiz var. Spor Toto ile yaptığımız istişare sonucunda ilçemize basketbol ve voleybol sahalarımız yapıldı. Haziran ayında hazırlığına başladığımız Eylül sonunda ihalesine çıktığımız ve bütün mahallelerimizi kapsayan asfalt, parke köprü, menfez ihalemiz yapıldı. Bu ihaleye yapılan itirazlar vardı. Kamu İhale Kurumu itirazları dün itibariyle redeeti ve ihalenin doğruluğunu tescilledi” şeklinde konuştu.

‘Her mahallemizdeyiz’

Belediyenin başarısını hazmetmeyen, halka hizmeti reva görmeyen veya çok basit düşünen bazı zihniyetler olduğuna dikkat çeken Başkan Culha, “İnsanların siyesi düşünceleri kendilerine aittir, bizler kesinlikle alınan oy oranına göre hizmet vermiyoruz. Bizim için Karaağaç ne ise Gözcüler odur, Kale neyse Madenli odur, Tülek ne ise Karahüseyinli odur, Nardüzü ne ise Işıklı da odur… Hepimiz ilçemizdeki kültürün ve barışın korunması için, halkımızın yaşam standardının yükselmesi için çaba sabrediyoruz. Bu çabamız görevi bırakıncaya kadar devam edecektir. Önemli olan halka hizmettir ve bu zihniyetin devam etmesidir. Arsuz, hiçbir zaman basit hesaplar yapan bazı zihniyetlerin eline geçmeyecektir” diyerek, önemli bir gönderme yaptı.

Başkan Culha ve ekibine teşekkür
İskenderun Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Veysel Cıncık da ziyaretten dolayı Başkan Culha ve ekibine teşekkür ederek,  ilçeye kazandırılan hizmetlerin gözle görülür bir duruma geldiğini söyledi. Özelikle Konacık ve Işıklı tarafında eskiden araçla geçmeye korktukları yolların hepsinin asfalt olduğunu ifade eden Başkan Veysel Cıncık, “İskenderun, Arsuz’la iç içe olan bir kenttir. Ayrımız gayrımız yok. Gazeteci arkadaşlara cemiyet olarak bir kooperatif kazandırmak ve ev sahibi yapmak istiyoruz. Bu konuda da desteklerini bekliyoruz” şeklinde konuştu.

‘Arsuz için bir şanssınız’

Arsuz Belediye Başkanı Nazım Culha’yı “Evinize hoş geldiniz” diyerek karşılayan İGC Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Yılmaz da, “İskenderun Basını, Arsuz’daki bütün gelişmeleri, belediye hizmetlerini çok yakından izliyor. İyi bir ilişkimiz var, hem kurumsal olarak hem cemiyetle. Tabii ki Arsuz’da basın olmaması bizler için bir avantaj oluyor. Sizin İskenderun ve Hatay’daki gözünüz kulağınız biz oluyoruz. Bu anlamda ilişkimiz daha da sıklaşıyor. Bunda hem sizin ve çalışma arkadaşlarınızın sıcaklığı, hem de bizim sizlerle çok eskiye dayanan köklü dostluklarımızın olması önemli bir etken. Başarılı çalışmalarınızın devamını diliyoruz. Sizin Arsuz’a belediye başkanı olmanız Arsuz için bir şans oldu. Her zaman yanınızdayız” dedi.